Translate

torsdag 21 februari 2013

Test: Clarins BB skin Perfecting Cream

Nu har jag testat den hajpade BB krämen från Clarins som jag köpte igår. Den har spf 25, är oljefri och har lätt till medium täckning. Detta är min första "high-end" BB kräm som jag har testat och jag är inte så imponerad. Jag brukar använda Clarins, tycker dom har bra produkter och deras foundations hör till mina favoriter. Därför köpte jag denna så fort jag hörde talas om den. Täckning är ok, likaså att den har spf 25. Den känns bra och huden blir len och mjuk. Men den ljusaste nyansen 01 light är för mörk för oss med ljusare hud. Nyansen kommer nog att passa bättre till sommaren än nu på vintern.

För 295 kr så förväntade jag mig något bättre. Den är ok, varken mer eller mindre. Men att det inte finns nån tillräckligt ljus nyans är ett stort minus.

Min favorit är fortfarande Garnier combo/oily skin för 119 spänn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar